Birçok marka, bayileri ile ilişkilerini daha da artırmak amacı ile farklı projeler hazırlıyor. Xerox PartnerNet projesi 17 Ağustos'da yayınladığım http://pazarlamaci.blogspot.com/2006/08/bayi-ann-i-performasn-artrmak.html yazıda adı geçen Hp Pura (www.hppura.com) ile benzerlikler sergiliyor. (Bu arada Hp Pura'da Xerox'da görev yaptığım sırada Xerox Xtra projesinin geliştirilmiş hali). Bu tip projelerin ortak oluşturmaya çalıştıkları iki konu, bayinin markaya, firmaya güven ortamı ve aidiyat hissi. Tüm projeler güçlü bilişim teknolojileri ile sunuluyor.
Xerox Partner programını bu linkten inceleyebilirsiniz. https://www.partnernet.xerox.com/portal/page?_pageid=259,107669&_dad=portal&_schema=PORTAL
2002 yılında uygulanan Xerox Xtra programının bir benzeri 2005 yılında Kanada Xerox'da uygulanmış. Bu linkte konu ile ilgili yazıyı inceleyebilirsiniz. http://www.highbeam.com/ref/doc0.asp?docid=1G1:20885345&refid=ink_tptd_g1
Xerox'un basın bültenindeki açıklaması ise şöyle; Xerox, 130 ülkenin dahil olduğu gelişen pazarlar bölgesindeki iş ortakları için oluşturduğu İnternet portalını, İngilizce, İspanyolca ve Portekizce’den sonra Türkçe kullanıma sundu. PartnerNet, Türkiye’deki binlerce Xerox iş ortağının, satış ve pazarlama ihtiyaçlarını karşılarken, iş ortaklarının,“e-learning” teknolojisi ile ürün ve servis eğitimleri almalarını da sağlayacak. Dünyanın önde gelen teknoloji şirketlerinden Xerox, iş ortakları için oluşturduğu özel İnternet portalını Türkçe olarak kullanıma sundu.
Hazırlıklarına Ocak ayında başlanan PartnerNet, Xerox’un Türkiye’de giderek büyüyen güçlü kanal yapısı ve iş ortaklarının ihtiyaç ve beklentilerini karşılamayı ve onlarla çok hızlı iletişim kurulmasını sağlayacak. PartnerNet portalı dünya üzerinde 130 ülkenin dahil olduğu Xerox’un Gelişmekte Olan Pazarlar Bölgesi için oluşturuldu. Portal, ilk önce İngilizce ve İspanyolca olarak kullanıma geçti. Daha sonra ise Portekizce ve Türkçe olarak kullanıma sunuldu. Türkçe’nin onlarca farklı dilin konuşulduğu bir coğrafyada tercih edilen bir dil olması da, Xerox’un Türkiye’ye verdiği önemin bir göstergesi olarak değerlendiriliyor.
Xerox’un iş ortakları, PartnerNet’e www.xerox.com/Partnernet sitesindeki formu doldurarak üye olabiliyorlar. Doldurdukları form değerlendirilip, Xerox iş ortağı oldukları onaylandıktan sonra site kullanıma açılıyor. PartnerNet, Xerox’un iş ortaklarının çok farklı ihtiyaçlarını karşılayacak.
Örneğin Xerox’un reklam, “banner”, poster gibi pazarlama materyallerini iş ortakları kendi logo ve iletişim bilgileriyle kullanabilecekler. Güncel fiyat listeleri, kampanya bilgileri, ürün tanıtım sunumları, çeşitli konularda videolar, görsel malzemeler PartnerNet’te yer alacak. Ayrıca iş ortakları, PartnerNet’te “e-learning” uzaktan eğitim teknolojileri ile İnternet üzerinden marka, strateji, ürün ve servis eğitimlerini tamamlayıp değişik konularda yetkili olduklarına dair sertifikalar alabilecekler.
Dijital Pazarlama, Pazarlama Stratejileri, Araçlar, Teknikler, Yöntemler, Örnekler, Satış Artırıcı Çalışmalar, Sistemler, Alan Çalışmaları, E-Ticaret, E-İş(E-Business), Satış Kanalları Yönetimi, Müşteri İlişkileri CRM, Kurumsal Kaynak Planmala ERP, Ürün, Marka Yönetimi www.muratyilmaz.biz.tr
Girişimciler için 8 Adımda İş Planı
Girişimciler için 8 Adımda İş Planı
-
Günümüz şartlarında işletmeler arasında farkı belirleyen ana faktör insandır. Gerek çalışan, gerekse yöneten olarak işletmelerdeki insan...
-
Hizmet pazarlamasında başarılı olabilmek için, hizmetlerin karakteristik özelliklerini iyi anlayabilmek ve firmanızda uygulayacağınız pazarl...