Dijital Pazarlama, Pazarlama Stratejileri, Araçlar, Teknikler, Yöntemler, Örnekler, Satış Artırıcı Çalışmalar, Sistemler, Alan Çalışmaları, E-Ticaret, E-İş(E-Business), Satış Kanalları Yönetimi, Müşteri İlişkileri CRM, Kurumsal Kaynak Planmala ERP, Ürün, Marka Yönetimi www.muratyilmaz.biz.tr
26 Haziran 2006 Pazartesi
Markalaşma Üzerine
Nihai Tüketiciye, Son Kullanıcıya yaptığınız her aksiyon, her çalışma, markalaşma adına bir adımdır. Bazı adımlar küçük olur, bazı adımlar ise (reklam vb.) daha büyük olabilir. Tüketicilerin görebileceği logonuzun taşıyan bir şirket arabası bile ufak bir yüzde hatırlanma katsayısı oluşturur. Bu katsayı çeşitli raslamalar ile (Faks mailing, E-mail, web sitesinde raslaması, fuarda standın görülmesi gibi) belirli bir oranı aştığında, tercih edilebilir olursunuz. Marka olabilmek için, tekrarlanma sıklığı ve farklı mecralardan ulaşma gerekliliği ve ilk deneyenlerin hoşnutluğu konularını da aşmak gerekir.
Marka karmaşık bir semboldür.
Bir ürünün özelliklerinin, isminin , ambalajının, fiyatının, tarihçesinin, şöhretinin ve reklam stilinin elle tutulamayan bütünüdür. Bir marka tüketicisinin deneyimleri ve onu kullanan diğer kişilerin izlenimleri ile oluşur. David OGILVY, 1958
Bu konuda tavsiye edebileceğim farklı Power Point sunuları var.
Randy McDaniels’in sunusunu www.ofdanet.org/Content/2005FallCon/McDaniels.ppt
ve Colgate örneğini inceleyebilirisiniz advertising.msn.co.uk/WWDocs/ User/en-uk/Research/Colgate%20Presentation.ppt
Girişimciler için 8 Adımda İş Planı
Girişimciler için 8 Adımda İş Planı
-
Günümüz şartlarında işletmeler arasında farkı belirleyen ana faktör insandır. Gerek çalışan, gerekse yöneten olarak işletmelerdeki insan...
-
Hizmet pazarlamasında başarılı olabilmek için, hizmetlerin karakteristik özelliklerini iyi anlayabilmek ve firmanızda uygulayacağınız pazarl...