Müşteri ilişkileri yönetimi, CRM gibi basma kalıp haline gelen, hemen hemen heryerde konuşulan ama nedense çok az başaralı uygulama gördüğümüz bu meta nın amacı nedir? ne yapar?
Bu kavram, aslına yazılımlar vasıtası ile kontrol edilebilen, bilişim ürünlerine yatkın yöneticileri başarıya götürebilen bir araçtır.
Bazı şeyleri doğru yaparsanız, başarı kaçınılmazdır.
Peki neyi daha doğru yaparak, daha fazla ciro sağlarız
1-) Faturalama sürecinde iyileşme
2-) Satış sürecinde idari işlemlerin emilasyonu ile satış sürecinin kısaltılması
3-) Operasyonel verimlililk sayesinde perseonel maliyetlerinde azalma
4-) Doğru Müşteri Verisi ile çalışma imkanı
5-) Doğru Müşteri verisini kontol etme, elde etme imkanı
6-) Toplam Satış Masraflarında azalma
7-) Hedef Kitleye yapılan kampanyaların daha verimli olması
8-) En değerli müşterilerin belirlenmesi (Sadece ciro değil, rpt, ödeme alma gibi birçok gerçek veri ile)
9-) Müşteri ortalama sipariş miktarında yüzdesel artış
10-) Müşteri temaslarında artış
11-) Müşterlerin rakip firmaya germe oranında azalma
12-) Haftada 1,5 kat daha fazla müşteri ziyareti
13-) Satışa ayrılan zamanın artması
14-) Cari hesap yönetimine yansıyan iyileştirmeler sayesinde mükerrer kesilen faturalar, ihtar mektupları ve iade faturalarında azalma
15-) Yerinde servis hizmetlerinde azalma (Telefon ile sorun çözebilmede artış)
16-) Cevaplanamayan Çağrılarda azalma
17-) Sağlıklı Pazar verileri elde etme
18-) Arka ofis işçiliğinde azalma
19-) Hatalı görüşeme, ziyaretlerin azalması
20-) Problemleri, oluşma sırasında görebilme ve önceden çözebilme
Yanlış anlaşılmasın, ben CRM yazılımı satışı için, bu konunun üzerinde durmuyorum. Ben bu çerçevede kendi yazdığım ve kendi kullandığım bir yazılım ile yukarıdaki kazançları elde ederek 184 bayim ile tüm Türkiyede, Mega yazılımın ticari ve sektörel yazılım ürünlerini pazarlıyorum. (Mega Yazılımın satışını yaptığı bir CRM yazılımı bulunmamaktadır) Bu pazarlama faliyeti sırasında, yaptığımız konuşmalarda, en çok sorulan sorunun cevabını kısaca özetledim.
Dijital Pazarlama, Pazarlama Stratejileri, Araçlar, Teknikler, Yöntemler, Örnekler, Satış Artırıcı Çalışmalar, Sistemler, Alan Çalışmaları, E-Ticaret, E-İş(E-Business), Satış Kanalları Yönetimi, Müşteri İlişkileri CRM, Kurumsal Kaynak Planmala ERP, Ürün, Marka Yönetimi www.muratyilmaz.biz.tr
3 Mayıs 2006 Çarşamba
Girişimciler için 8 Adımda İş Planı
Girişimciler için 8 Adımda İş Planı
-
Günümüz şartlarında işletmeler arasında farkı belirleyen ana faktör insandır. Gerek çalışan, gerekse yöneten olarak işletmelerdeki insan...
-
Hizmet pazarlamasında başarılı olabilmek için, hizmetlerin karakteristik özelliklerini iyi anlayabilmek ve firmanızda uygulayacağınız pazarl...