Günümüz insanının zamanın daha da kıymetlenmesi, ürün satın alma ve/veya inceleme açısından Ä°nternette göz atmasını saÄladı. Ä°nternet ortamında ürünlerin toplu olarak sunulması, fiyat – kalite karÅılaÅtırılma imkanı, , bir butonla alıp adresine teslim edebilme imkanı, e-ticaretin kanalının diÄer satıŠkanallarına göre pazar payını artırmakta. E-ticaret sektöründe dikkat çeken yeni bir eÄilim ise private shopping sisteminin içinde de yeni niÅ alanların oluÅması. B u sistem ile online alıÅveriÅ sitelerinden her türlü ürüne ulaÅılabilirken Åimdi tek ürün odaklı özel davetiye ile alıÅveriÅ yapılan siteler ortaya çıkmaya baÅladı.
Ipsos KMGânin Türkiye temsil eden 4000 kiÅilik bir örneklem ile yüz yüze görüÅmelerle yapılan, Türkiyeâde internet penetrasyonu ve kullanım alıÅkanlıklarını ortaya çıkarmak için yürüttüÄü araÅtırmanın sonuçlarına göre Türkiyeâde yaklaÅık 4.7 milyon kiÅi internet üzerinden alıÅveriÅ yapıyor. Online alıÅveriÅçilerin sayısı geçen seneye göre 500 bin artamıÅ. DoÄal olarak bu durum alıÅveriÅ sektöründe yeni bir kanal yaratıyor. Türkiye internet kullanıcılarının Sosyal Ekonomik Statü (SES) gruplarını incelediÄinizde, %20âsinin AB Hedef kitlesinde %53âünün (nispeten çok büyük bir grubun) aÄırlıkla C1 ve C2âde olduÄunu görüyoruz. Bu durumda yeni niÅ trendâ Ä°ndirimler ile üst segment markaların uygun fiyatlar ve kampanyalar ile sunulmasıâ
Ãst segment ve/veya Lüks ürünlerin en büyük maliyet kalemi, pazarlama maliyetleri. BaÅta AVM / MaÄaza kiraları olmak üzere, sunum inceliklerini bilen kaliteli personel vs. Bu baÄlamda söz konusu kalemleri silip, fiyata yansıtılınca gerçekten iyi sonuçlar ortaya çıkıyor.
Online alıÅveriÅ sitelerinde gereÄinden fazla ürün olmaya baÅladı. Ä°deal ürün seviyesini geçen sitelerin satıÅlarında düÅmeler yaÅanıyor. Tüketicinin bir segmentte ideal bir ürün adetini karÅılaÅtırarak seçim yapması, satınalma kararını vermesini saÄlıyor. Ä°deal ürün adetini geçen siteler, kafa karıÅtırıyor ve tüketici, satınalma kararı vermeden, siteden çıkıyor.
Bu nedenle Limango gibi siteler, kısa süre önce limango KIDS ile anne ve çocuklara özel indirimli alıÅveriÅe sunarak, hem ürün ve hedef kitlelerini segmente ettiler, hemde Limango konseptinden uzaklaÅmadılar. . Åimdi ise teknoloji ürünlerine odaklı limango TECHâin açılıÅını yaptı. Teknoloji alanındaki bir özel site de Teknop.com oldu. Åubat baÅında açılan Teknop.com teknoloji ürünleri konusunda hizmet gösterecek yeni bir giriÅim. Temmuz 2012âde Limango Desingner Studio Lansmanı ile Private Shoppingâde çok iyi bir köÅeyi tutmuÅ oldu.
OluÅan bu niÅ pazarda bir konsept de anne, bebek ve çocuklara özel davetiyeli alıÅveriÅ. Unnado; anne, bebek ve çocuklara özel, markalı ürünlerin bulunduÄu, üyelerine özel indirimler ve ayrıcalıklar saÄlayan bir alıÅveriÅ sitesi. GittiGidiyor, Kariyer.net, Sigortam.net gibi yatırımları bünyesinde barındıran iLab Ventures, anne ve bebeklere odaklı private shopping sitesi Unnadoâya yatırım yaptı. Unnado, 2010 yılının yaz aylarında faaliyete girdi. Hem online hem de perakende maÄazaları ile alıÅveriÅ noktası olan e-bebek de kısa süre önce özel alıÅveriÅ konseptindeki servisini devreye aldı. Hali hazırda e-bebek.com üzerinden zaten online satıŠyapan Åirket, maÄazalarındaki ürünleri indirimli fiyatlarla Åimdi de Paramini.com üzerinden üyelerine ulaÅtırıyor.
Bir diÄer konsept ise dekorasyon. Bu alanda faaliyet gösteren Evim.net, ev dekorasyonu ve ev yaÅamına yönelik ürünler sunuyor.
Pin It
E-ticaret - Yeni NiÅ Trend