
Bütünleşik pazarlama, “Satış geliştirme, halkla ilişkiler, Doğrudan pazarlama, kişisel satış, ticari fuarlar, Reklam ve satış noktası iletişim materyallerinin biribiri ile uyumlu bir koordinasyon içinde marka ve pazarlama karmasının diğer unsurları ile birleştirilmesi sürecidir.”
Bütünleşik pazarlamanın, klasik pazarlama yaklaşımından ayıran bir çok özellik bulunmaktadır. Bu özelliklerin bazıları aşağıda verilmektedir.
Ana fikir, Şirketi oluşturan Müşteriler, hedef tüketici grupları, hissedarlar, çalışanlar bir bütündür. Bütün olarak hareket etmek, harekete geçirmek gerekir. işletmenin çalışanları, üretilen mal ve ya hizmetin kendisi, dağıtım kanalları, satış gücü, fiyatlandırma, satış sonrası servis ve garanti hizmetleri, müşteri memnuniyeti gibi pek çok konuda tam bir uyum ve süreklilik gerektirir.