21 Nisan 2008 Pazartesi

Gizli Müşteri

Gizli Müsteri çalismasi, müsteriyle kurulan iliski sirasinda personelin ve. süreçlerin, daha önceden belirlenmis standartlara ne derece uyduklarini belirler.

“İş körlüğü” çoğu zaman şirketlerin kendilerini geliştirmek, müşteriye daha iyi hizmet vermek adına aşmaları gereken önemli bir problemdir. İşte bu problemi aşmak için farklı arayışlara giren şirketler gizli müşteri araştırmalarının önemini keşfetmiştir. çünkü gizli müşteri araştırmalarının sunduğu en büyük imkan kendilerini “müşteri gözü”ile görebilmektir. Bu çalışma ile müşterileri firmaların gören gözleri olmaktadır. Bu çalışma size nerede olduğunuzu, ne yaptığınızı dahası yaptıklarınızın nasıl anlaşıldığını görebilme imkanı sağlar. Bu araştırma metodu müşterinizin gözündeki yerinizi en iyi bilenden yani müşterinizin gözünden gösteriyor. Genel olarak bakıldığında bu çalışmanın yararları olarak:

·Müşteri memnuniyetinde artış
·çalışan performansında artış
·çalışanların müşteriye verdiği önemde artış
·Rakipleri izleyebilme
·Eğitim ihtiyaçlarının etkin şekilde tespiti
·Organizasyon gelirinde artış
·Organizasyon hedeflerine ulaşmada kazanılan hız
·Organizasyon performansının "müşteri gözüyle" ölçülmesi
·Organizasyonun gelişim sürecini izleyebilme gösterilebilir.

Gizli Müşteri araştırması etik ilkelere uygun yapılmalıdır. isten çikarma ve cezalandirmalar için tek gerekçe olarak kullanilmamalidir. Bir Gizli Müsteri çalismasi, müsteriyle kurulan iliski sirasinda personelin ve süreçlerin, daha önceden belirlenmis standartlara ne derece uyduklarini
degerlendirir. Çalismanin amaci bunlari gelistirmek ve müsteri memnuniyetini artirmak olmalidir