22 Ağustos 2006 Salı

Müşteriyi Elde Tutma Stratejileri

Mevcut müşterilerinizi elde tutmak için, maliyeti düşük, şu on stratejiyi uygulayabilirsiniz

1-) Her gün yarım saatinizi, mevcut iki müşterinizle konuşarak geçirin. Ne istediklerini, neye ihtiyaç duyduklarını ve neyi sevdiklerini/sevmediklerini sorun. Aklınıza yatan fikirleri hayata geçirin.

2-) Müşterilerinizin firmanızda kazandığı başarılara ilişkin gazete/dergi/internet haberler ve yorumlarını rastladığınız onlara postalayın. İnsanlar, başarıları hakkında bilgilendirilmekten hoşlanırlar..

3-)Yeni bir ürünü/hizmeti pazara sunmadan önce, denemesi için belirli müşterinizi çağırın. Müşterileriniz, halkın ne istediğini daha iyi bilirler. Bu, size enerji tasarrufu sağlar ve müşterinize yeni bir şeyi ilk kez onun denediği mesajını verir.

4-) Bir pazarlama faaliyeti, çalışma ya da özel etkinlik için müşterilerinizle işbirliği yapın. Müşterilerinizle birlikte olmak için ne kadar çok fırsat yakalarsanız, kişisel bazda o kadar çok yakınlaşırsınız.

5-) En iyi müşterilerinizi, yönetim toplantılarınıza katılmaya davet edin. Müşterileriniz, farklı görüşler sunacak ve onların yargılarına değer verdiğinizi anlayacaklardır.

6-) Mükemmel müşteri hizmetiyle ünlü şirketlerin başarılarını inceleyin. Kullanabileceğiniziz birçok ortak nokta bulabilirisiniz

7-) Her gün değer yaratın. Promosyon malzemeleri, kampanyalar ve indirimler, müşterilerinizi elde tutmanın ve yeni müşteriler kazanmanın güzel bir yoludur. Ücretsiz verilebilecek her şey (otomobil yıkama, saç kesimi, yüz bakımı ya da hediye kuponu,) her zaman hoşa gider. Müşterilerinize, yaratıcı ve yeni fikirlere açık olduğunuzu göstermek için benzersiz birşey sunun. Bunu üretmek için zaman harcayın.

8-) Müşterilerinizle ortak bir noktada buluşun. Onlarla ortak paylaştığınız şeyleri bulun. Sizi hatırlayacak ve arkadaşları olarak göreceklerdir.

9-) Rakibinizin faaliyetlerini öğrenebilmek için zaman harcayın ve neler yaptıklarını öğrenin. Bu rekabetçi dünyada, sürekli önde olmak zordur.

10-) Unutmayın! Hatalı bile olsalar müşterileriniz her zaman haklıdırlar. Kendinizi haklı görerek, müşteriye bunu kabul ettirmeye çalışmayın. Kazanmanın yolu Müşteriyi ikna etmekten geçer. Olumlu olumsuz her tür eleştiri için onlara teşekkür edin. Onları mutlu etmek için elinizden geleni yapın