4 Mayıs 2012 Cuma

LOKASYON BAZLI MOBIL UYGULAMALAR
































7 Mayıs 2012 tarihinde İstanbul Kültür  Üniversitesinde gerçekleştireceğimiz “Yeni Ticaret Trendleri” seminerinin en önemli konu başlıklarından olan Lokasyon Bazlı Mobil Uygulamalar, Lokasyon Bazlı Reklamcılık servisi (LPA), Akıllı telefon ve GPS cihazı kullanan tüketicilerin, o an bulundukları konuma göre reklam göstererek, doğru zamanda doğru mesajın iletilmesini sağlıyor. Tüketicinin bulunduğu yeri baz istasyonlarından gelen sinyallere göre değil, coğrafi konumdan belirlediği için ülkemizde kullanıma sunulan ilk ‘gerçek’ lokasyon bazlı mobil reklam ürünü olan LPA, reklamveren firmalar tarafından kolayca özelleştirilebiliyor.
Akıllı telefon ve navigasyon cihazı kullanımının günden güne yaygınlaşması, reklamveren firmalar için yepyeni ve benzersiz fırsatları da beraberinde getiriyor. Bu yeniteknolojilerden biri olan ‘Lokasyon Bazlı Reklamcılık’ (LPA) servisi, akıllı telefon ve navigasyon cihazı kullanan tüketicilerin o an bulundukları konuma göre reklam göstererek, doğru zamanda doğru mesajın iletilmesini sağlıyor.

Turkiyede sadece Yellow Medya tarafından sunulan Nokia Local Commerce LPA (Location Point ™ Advertising), tüketicinin o an bulunduğu yeri baz istasyonlarından gelen sinyallere göre değil, coğrafi konumdan belirlediği için, ülkemizde kullanıma sunulan ilk ‘gerçek’ lokasyon bazlı mobil reklam ürünü olarak öne çıkıyor. Cihazlardaki mobil uygulama ve haritalarda gösterilen reklamlar, tüketicinin anlık konumuna göre görüntülenirken, reklamveren firmanın adresine yaya ya da araçla nasıl ulaşılabileceğine ilişkin rota da harita üzerinde gösterilebiliyor. Ayrıca, tüketiciler tek bir dokunuşla firmayı telefonla arayabiliyor ya da web sitesini ziyaret edebiliyorlar. Örneğin, kullanıcı akıllı telefonundaki bir mobil uygulamayı çalıştırdığında, o an bulunduğu semte en yakın restoranın reklamı uygulama ekranında gösteriliyor. Kullanıcı bu reklama dokunarak restoranın iletişim bilgilerini görüntüleyebildiği gibi, bulunduğu yerden
restorana nasıl ulaşabileceğinin rotasını da harita üzerinde kolaylıkla görebiliyor.
Groupon’ un henüz 1 yaşını yeni dolduran lokasyon bazlı mobil fırsat uygulaması Groupon Now 1.5 milyon fırsat satışına ulaştığını açıkladı.
Gerçek zamanlı fırsatlarla bulundukları yere yakın aktivite, restaurant, masaj ya da kuaför salonu gibi hizmetler arayan tüketicilere anlık fırsatlar sunan Groupon Now, 1.5 milyon fırsat satışı rakamına Groupon’un 15 ayda geldiğini, bu orandan Groupon Now’un yaygınlaşma hızının ortaya çıktığını açıkladı.

 www.PazarlamaProjeleri.com

Girişimciler için 8 Adımda İş Planı

Girişimciler için 8 Adımda İş Planı