7 Aralık 2010 Salı

Sosyal medyanın gücünden yararlanmak,

Ülkemizde bir çok şirket, yeni teknolojilere hükmetmekten çok,  bunları takip etmekle yetinmektedir.  Sosyal ağlar firmalar için, işin yapılışı, işin anlatılması aşamalarında, çok etkili bir mecra haline gelmekte. 

Sosyal ağların popülerliği arttıkça çalışanlar, özellikle de genç çalışanlar, sosyal ağların iş amaçlı kullanımı ve kişisel kullanımı arasında ayrımı yapamaz hale geleceği ve bizzat iş kavramına yeni bir tanım getireceği düşünülebilir. Bu trendi yönetebilen yapılar, tüketim alışkanlıklarından, satın alma kriterlerine kadar pek çok konuda farklılıklar yaratabilir. 

Sosyal ağların, üretkenliğe etkisi özellikle kreatif firmalarda çok fazla. Reklam ajansı, Halkla ilişkiler firmaları ile kurumsal iletişim konusunda uzman olarak çalışanların %80'inde en az bir twitter hesabı var. 

İşbirlği üzerine etkilerini incelemek için, Linkedin'e bir göz atmak yeterli. 2003’te iş dünyasına yönelik bir networking sitesi olarak kurulan LinkedIn, profesyoneller arasında hızla yaygınlaşmaya devam ediyor. Site geçtiğimiz ay profilini ekleyen 70 milyonuncu kullanıcısı için özel bir kutlama yaptı. Aralık 2009’da Linkedinde kayıtlı profil sayısı 55 milyondu. LinkedIn’in bu kadar süratle büyümesinin en önemli nedeni dünya genelindeki tüm profesyonellere gerçek ve etkili bir iletişim ağı kurma, network geliştirme imkanı vermesidir. LinkedIn, özellikle son 2 yılda, CEO olarak Yahoo'nun network'ten sorumlu tepe yöneticilerinden Jeff Weiner'ın atanmasının ardından büyük atak yaptı. Business Networking için en etkili araç LinkedIn haline geldi. Linkedine iş dünyasının facebook'u diyebiliriz. 

Kimler Sosyal Medyanın Gücünden Yararlanıyor;

Kurumsal Sosyal Ağı ilk uygulayan firmalar, müşterileri, en insan-yoğun, rekabete dayalı sektörlerde dağıtılmış iş güçlerine sahip büyük ve orta ölçekli firmalardı. Bunlar, tipik olarak, ileri teknoloji ve telekomünikasyon, finansman hizmetleri, profesyonel hizmetler, medya ve tasarım, eczacılık ve sağlık ve yüksek öğrenim kuruluşlarıdır. Bu işletmeler, koordinasyonu ve hayata geçirilmesinde Kurumsal Sosyal Ağdan yararlanılabilecek bir çok proje ve faaliyet yürütüyor.

Çalışanlarına ve paydaşlarına açık ve net hedefler, amaçlar ve stratejiler ileten şirketler Kurumsal Sosyal Ağı benimsemeye en uygun olanlar olarak karşımıza çıkıyorlar. Zira çalışanlar, kurumsal stratejilere uyum göstermeye, ancak ağırlıklı olarak "bilgi paylaşıcı” veya "ileri" yönetim tarzlarını kullanan yöneticiler tarafından teşvik edilebilir ve desteklenebilir.

Akıcı, esnek, kurumun önceliklerini ve hizmet ettikleri çevreyi, müşterilerine yansıtan yönetim yapısı olan şirketler Kurumsal Sosyal Ağ kullanmaya en uygun şirketlerdir. Bu tip işletmeler genelde, bir açıklık kültürüne sahiptir ve çalışanlarının katılımlarına büyük değer verirler. 
----
Benzer yazıları www.PazarlamaProjeleri.com adresinden inceleyebilir. Facebook sayfasından (Like) yazılarımız yayınlanırken anında haberdar olabilir http://www.facebook.com/pages/pazarlamaprojelericom/199721040046066 Bizleri  twitter.com/marketing_ist adresinden takip edebilirsiniz.