28 Eylül 2006 Perşembe

E-Ticaretin Yükselişi

E-ticaretin diğer satış kanlallarına göre en büyük avantajı daha ucuz olması ve işletmenin halihazırda mevcut ticaretini daha da geliştirecek bir çok imkanları yanında getirmesidir. Web'de pazarlama, sitenize (e-dükkan) gelen müşterilere ürünlerinizin tanıtımını iyi yaparak cezbetmekle olur. Gerek bayileriniz, gerekse son-kullanıcı potansiyel müşterileriniz yeni ürünleri hangi kanal vasıtsı ile alacak olsada artık alım kararı öncesi hedef ürünleri internetten araştırmaktadır. Kıyasalama, Fiyatlandırma ve uygun bayi/e-ticaret sitesi/satış noktası seçimini yine internet vasıtası ile yapılmaktadır.

Türkiye Bankalar Birliği TBB, 2004 yılında açıkladığı Internetten E-ticaret vasıtası ile yapılan işlem adetini 1.640.579, işlem hacimini ise, 153 Trilyon 271 milyar lira olarak gerçekleştirilmiş. 2005 yılında bu oran %137, 2006 yılı Eylül itibarı ile 2005’e göre %345 artmış durumda. Yüksek artış oranı, müşteri davranışlarının değişimi olarak görmek mümkün.
Tüketici 2005’lerde internetten araştırıp, bayi/E-ticaret sitesi/satış noktaları arasından fiziksel alışveriş yapan satış yerlerinden alışveriş yapıyor idi. Günümüzde ise internet alışveriş güvenliğinin SSL ile sağlanması ve SSL ile güvenliğin sağlandığı E-ticaret sitelerinin artması ile bayi/E-ticaret/Satış noktaları seçiminde ibre E-ticaret sitelerine dönmeye başlamış durumda. 2007’de bu fark iyiden iyiye artacak. Bu konudaki örnekleri www.neticaret.com adresinden inceleyebilirsiniz.