19 Nisan 2006 Çarşamba

Yönetim, Müşterilerinden, Satış Noktalarından Uzak Durmamalı


Müşteriyi, Satış Noktasını tanımak, birçok firmaya göre değişen bir değer. Hızlı Tüketim Mallarında pazar lideri P&G "Müşteri ile El Ele" etkinliği kapsamında Genel Müdüründen en küçük birim yöneticine kadar bir gün satış noktalarında "tanzim teşhir elemanı" olarak çalıştı.

Yani Satış noktasının havasını soludular. Ürünlerinin ne şartlar altında satıldığını gördüler. P&G'nin bir bütün halinde satış noktasına hizmet verdiğini gösterdiler. Gerek şirket içi, gerekse satış noktaları bazında, daha da güveniliriklerini arttırdılar.

Kısaca, üst yönetimin, pazardan kopuk olmadığını gösterdiler. Büyük bir ihtimallede, katılan tüm P&G yöneticileri, bu deneyimden sonra, daha da rasyonel karar verebildiler.

Bu tip çalışmalar, aslında tüm firmaların, çeşitli dönemlerde (bir PR ile desteklenmesede) yapması gereken bir çalışma.