17 Nisan 2006 Pazartesi

"Müşteri İlişkileri Yönetimi" Nasıl Kazandırır?


İyi bir pazarlama politikasının ölçümlenmesi çok kolaydır. Ne kadar kazandınız ve belirli bir süreç sonunda ne kadar kazanacaksınız? İşin özü, Müşteri ilişkileri yönetiminden geçmektedir. Çünkü Müşterileriniz size pazarlamanın 4P+3P’sini nasıl değiştirmeniz hakkında birçok bilgiyi verebilmektedir.

Müşteri İlişkileri Yönetimi, size tüm müşterilerinize daha özel hizmet vermenizi sağlamaya yönelik, siparişlerin rpt oranlarını artırmaya yönelik, rekabet şartlarına yönelik, ürünlerinizin nasıl algılandığına yönelik, her konuda ne yapmanız gerektiğine yönelik, yorum yapabilmenize, somut değerler katabilecek birçok gerçek veriyi verir

Müşteri ilişkileri yönetimi bir yazılım mıdır? Sadece yazılım değildir. Pazarlama Yöneticinin becerisine göre, Satış ekibinin sisteme inancına göre, Müşteriyi dinleme yeteneğine göre, Bayilerinizi dinleme yeteneğinize göre, Pazarı takip edebilme ve gerçekleri görebilme yeteneğinize göre, önyargıdan uzaklaşma yeteneğinize göre ve yazılımı yönetebilme yeteneğinize göre değişir. Başka bir bakış açısı ile Yazılım, Şirketin satış ve pazarlamasında çalışan tüm bireylerin ortak hafızasını, ortak bilincini oluşturmaktadır.

Yukarıdaki kriterlere göre Pazarlaması iyi yönetilen her firma, kesinlikle para kazanır. Her hangi bir kriteri görmezden gelen her firma ise, kazanabileceğinden daha az kazanır.