14 Mart 2013 Perşembe

LogiMarketing – Lojistik Pazarlama Stratejilerinin en önemli konusudur.

Pazarlama, işletmedeki birçok sürecin optimize edilmesi üzerine uzmanlık gerektirir. Satış kökenli CRM gibi süreçler çok popüler olsa da, satışa konu olan ürünün, satışa hazırlanması, elleçlenmesi, fiziksel dağıtımı, taşıması, depo, kuruluş yeri seçimi, elleçleme olanakları, paketleme ve konteynerlama tesisleri, güzergâh –rota, rut- belirleme, stok yönetim ilkeleri, siparişin minimum sürede işlenmesi, kayıt, mal kabül, iadeler, lojistik iletişimleri gibi yüzlerce alt süreçleri optimize etmek gerekir. Lojisitiğin en önemli kazanımı, rekabet üstünlüğü yaratmasıdır. Bu nedenle, lojisitik pazarlama ve satış bölümü ile uyumlu ve eşzamanlı olmalıdır. Birçok yatırım projeleri planlamalarında kilit nokta lojistikdir. - Yazının devamı için www.pazarlamaprojeleri.com