13 Kasım 2012 Salı

E-ticaret - Yeni Niş Trend

Follow Me on Pinterest

Günümüz insanının zamanın daha da kıymetlenmesi, ürün satın alma ve/veya inceleme açısından Ä°nternette göz atmasını saÄŸladı. Ä°nternet ortamında ürünlerin toplu olarak sunulması, fiyat – kalite karşılaÅŸtırılma imkanı, , bir butonla alıp adresine teslim edebilme imkanı, e-ticaretin kanalının diÄŸer satış kanallarına göre pazar payını artırmakta. E-ticaret sektöründe dikkat çeken yeni bir eÄŸilim ise private shopping sisteminin içinde de yeni niÅŸ alanların oluÅŸması. B u sistem ile online alışveriÅŸ sitelerinden her türlü ürüne ulaşılabilirken ÅŸimdi tek ürün odaklı özel davetiye ile alışveriÅŸ yapılan siteler ortaya çıkmaya baÅŸladı.


Ipsos KMG’nin Türkiye temsil eden 4000 kişilik bir örneklem ile yüz yüze görüşmelerle yapılan, Türkiye’de internet penetrasyonu ve kullanım alışkanlıklarını ortaya çıkarmak için yürüttüğü araştırmanın sonuçlarına göre Türkiye’de yaklaşık 4.7 milyon kişi internet üzerinden alışveriş yapıyor. Online alışverişçilerin sayısı geçen seneye göre 500 bin artamış. Doğal olarak bu durum alışveriş sektöründe yeni bir kanal yaratıyor. Türkiye internet kullanıcılarının Sosyal Ekonomik Statü (SES) gruplarını incelediğinizde, %20’sinin AB Hedef kitlesinde %53’ünün (nispeten çok büyük bir grubun) ağırlıkla C1 ve C2’de olduğunu görüyoruz. Bu durumda yeni niş trend” İndirimler ile üst segment markaların uygun fiyatlar ve kampanyalar ile sunulması”


Üst segment ve/veya Lüks ürünlerin en büyük maliyet kalemi, pazarlama maliyetleri. Başta AVM / Mağaza kiraları olmak üzere, sunum inceliklerini bilen kaliteli personel vs. Bu bağlamda söz konusu kalemleri silip, fiyata yansıtılınca gerçekten iyi sonuçlar ortaya çıkıyor.


Online alışveriş sitelerinde gereğinden fazla ürün olmaya başladı. İdeal ürün seviyesini geçen sitelerin satışlarında düşmeler yaşanıyor. Tüketicinin bir segmentte ideal bir ürün adetini karşılaştırarak seçim yapması, satınalma kararını vermesini sağlıyor. İdeal ürün adetini geçen siteler, kafa karıştırıyor ve tüketici, satınalma kararı vermeden, siteden çıkıyor.


Bu nedenle Limango gibi siteler, kısa süre önce limango KIDS ile anne ve çocuklara özel indirimli alışverişe sunarak, hem ürün ve hedef kitlelerini segmente ettiler, hemde Limango konseptinden uzaklaşmadılar. . Şimdi ise teknoloji ürünlerine odaklı limango TECH’in açılışını yaptı. Teknoloji alanındaki bir özel site de Teknop.com oldu. Şubat başında açılan Teknop.com teknoloji ürünleri konusunda hizmet gösterecek yeni bir girişim. Temmuz 2012’de Limango Desingner Studio Lansmanı ile Private Shopping’de çok iyi bir köşeyi tutmuş oldu.


Oluşan bu niş pazarda bir konsept de anne, bebek ve çocuklara özel davetiyeli alışveriş. Unnado; anne, bebek ve çocuklara özel, markalı ürünlerin bulunduğu, üyelerine özel indirimler ve ayrıcalıklar sağlayan bir alışveriş sitesi. GittiGidiyor, Kariyer.net, Sigortam.net gibi yatırımları bünyesinde barındıran iLab Ventures, anne ve bebeklere odaklı private shopping sitesi Unnado’ya yatırım yaptı. Unnado, 2010 yılının yaz aylarında faaliyete girdi. Hem online hem de perakende mağazaları ile alışveriş noktası olan e-bebek de kısa süre önce özel alışveriş konseptindeki servisini devreye aldı. Hali hazırda e-bebek.com üzerinden zaten online satış yapan şirket, mağazalarındaki ürünleri indirimli fiyatlarla şimdi de Paramini.com üzerinden üyelerine ulaştırıyor.


Bir diğer konsept ise dekorasyon. Bu alanda faaliyet gösteren Evim.net, ev dekorasyonu ve ev yaşamına yönelik ürünler sunuyor.


Pin It
E-ticaret - Yeni NiÅŸ Trend