15 Ekim 2010 Cuma

Karar vermenin efendisi, Jonah Lehrer, Lords Of Marketing'de

İnsanlar karar aldıkları ilk günden beri nasıl karar aldıkları konusunda kafa yormuşlardır. Yüzyıllar boyunca insan davranışlarını dışarıdan gözleyerek, karar alma üzerine incelikli teoriler geliştirmişlerdir. Beyin tam bir kapalı kutu olduğu için bu düşünürler insanın kafasının içinde gerçekte neler olup bittiği hakkında fiilen sınanamayan bazı varsayımlara dayanmak zorunda kalmışlardı.

Jonah Lehrer, sinirbilimin bulguları ışığında kararlarımızı nasıl verdiğimizi inceliyor. Karar öncesinde beynimizin içinde neler olup bittiğini aydınlatmaya çalışıyor. Uçak pilotlarının, oyun kurucularının, dizi yönetmenlerinin, poker oyuncularının, profesyonel yatırımcıların,  teknik direkörlerin, suçluların, günlük hayatta aldıkları kararları irdeliyor.  Beyin açısından bakıldığında, iyi bir kararla kötü bir karar arasında ince bir çizgi var ve nörobilimlerdeki yeni keşiflerin, spordan, medyaya kadar liderler tarafından nasıl avantaja dönüşeceğini, Lords of Marketing'de anlatacak.