14 Aralık 2006 Perşembe

TURKIYE Elekreonik'te 7.Büyük Pazar

Türkiye'de elektronik pazarının büyüklüğü 6 milyar Euro olarak hesaplanıyor. Bunun 1.4 milyar Euro'su elektronik, 1.3 milyar Euro'su telekom, 1.4 milyar Euro'su bilgisayar, 1.8 milyar Euro'luk bölümü de beyaz eşya harcamalarından oluşuyor. Türkiye 6 milyar Euro'luk toplam elektronik harcamasıyla Avrupa'da 7'nci büyük pazar. Ancak kişi başı tüketime baktığımızda 20'nci sırada. Kişi başına 80 dolarlık elektronik harcamasıyla Avrupa ortalamasının gerilerinde yer alan, ancak özellikle bilgisayar ve telekomda tüketime çok hevesli olan Türkiye bu nedenle potansiyel vaad ediyor.
2003 yılında sürpriz bir kararla Arçelik Genel Müdürlüğü görevinden ayrılan Nedim Esgin, şimdi Fransa'nın en büyük elektronik eşya marketi Darty'i Türkiye'ye getiriyor. Dağıtım şirketi Kesa Electricals'in markası Darty için üç mağaza kiralandı bile. İlki Profilo Alışveriş Merkezi'nde açılacak mağazayı İstinye Park ve Kale Center'daki diğer mağazalar izleyecek.
Türkiye'nin ilk teknoloji marketi Teknosa'nın kurucu ve ortaklarından Demir Sabancı, şimdi İngiltere'nin en büyük teknoloji marketi Dixons'ı Türkiye'ye getiriyor. 27 Ülkede faliyet göstern Dixons, 1937'de ilk mağazasını İngiltere'de açtı. Doğu Avrupa ülkeleri ile büyüme stratejisini geliştirdi. Sadece Yunanistan'da 80 mağazası bulunuyor.
Büyük Marketler Neden Türkiyeye geliyor?
Türkiye'de 2004'den itibaren, ciddi bir hareketlenme başlayan teknoloji market pazarının büyüklüğünün şu anda 2 milyar dolar'ın üzerinde olduğutahmin ediliyor. Teknoloji marketleri, şu anda bilişim ve teknoloji pazarının yüzde 27'lik bölümünü oluşturuyor. Bu rakamın yıl sonuna kadar ciddi bir oranda artması bekleniyor. Teknoloji market pazarına olan ilgi, Türkiye'de tüketici alışkanlıklarının değişmesine paralel olarak artıyor. Özellikle ortanın altındaki gelir düzeyinde tüketici, cep telefonunu bir statü sembolü olarak gördüğü için çıkan her yeni modelde eskisini değiştirmek istiyor. Teknoloji marketlerindeki uzun vadeli satışlar da bu alışverişlerin orta ve üst gelir düzeyiyle sınırlı kalmasını engelliyor. İşte yabancı zincirler de bu yüzden Türkiye pazarıyla ilgileniyor.