14 Ekim 2006 Cumartesi

İNNOVASYON KONFERANSI 17 Ekim 2006 İstanbul Tom Peters


Tüm dünyadaki iş adamları ve yöneticiler, önümüzdeki yıllarda kendileri için en önemli "business" konusunun innovasyon olduğunu söylüyorlar. İnnovasyon yani "fark yaratan yenilik" ülkemizdeki her şirketin bu yeni ve kökten değişen iş dünyasında yegane çıkış yolu.

Karlılığı ve büyümeyi yeniden yakalamanın başka yolu yok. Guruların gurusu "Tom Peters'dan", Türkiye'de innovasyonu gerçekleştirip başarılı olanlardan, innovasyonu nasıl hayata geçirebileceğinizin teorisini anlatacak. Kongerans Türkiye Ihracatçı Meclisi TIM, Fedtraining ve TurkishTime sponorluğunda Lütfi Kırdarda.
Tom Peters şu konulara değinecek;
- Bütün bahisler kapandı: İş dünyasındaki dramatik küresel dinamiklerin hızlı bir turu
- Değişen teknolojiler, Çin ve Hindistan'ın yükselişi,
- Şirketlerin karşı karşıya olduğu yeni ve radikal risklerin bir profili,
- Bu koşullar için en uygun ve en elzem kurumsal değişim stratejileri ve taktikleri neler olmalıdır?
- Sürekli olarak uyum sağlayabilen ve her değişime hazır bir kurum haline nasıl gelinir?
- Kurumsal metabolizma, şirketlerin değiştirmesi gereken en önemli şeydir. Nasıl yapılır?
- Değer eğrisinde en tepeye doğru yarış edin. "Oyunun kurallarını değiştiren çözümler"e odaklanın, "hizmetlere" değil! Müşteriler için yaratacağınız "deneyimlere" odaklanın, "işlemlere" değil.
- Yüksek katma-değer için olgun ve büyük "yeni" pazarları hedefleyin: Kadınlar, yeni para.
Tom Peters 1942 yılında doğdu. Cornell Üniversitesi, İnşaat Mühendisliği Bölümü’nden mezun oldu. Stanford Üniversitesi’nde yönetim bilimi alanında master yaptı. Bir süre ABD Savunma Bakanlığı’nda ve Bütçe Bakanlığı’nda çalıştı. Daha sonra ünlü McKinsey yönetim danışmanlığı firmasında danışman olarak bulundu.

Yaşayan yönetim düşünürlerinden belki de en popüler bir kimliğe sahip olanı Tom Peters’dir. Peters, Deming ve Juran gibi yönetim düşünürlerinden oldukça farklı olarak çalışmalarında, akademik üslup dışında daha rahat bir ifade ile görüşlerini açıklamaktadır.

Tom Peters’in kitapları tüm dünyada diğer yönetim düşünürlerinden çok daha fazla sattı. Başlıca kitapları şunlar:

- A Passion For Excellence (1985 yılında Nancy Austin ile beraber),
- Thriving on Chaos (1987),
- Liberation Management (1992 yılında doksanlı yılların en iyi yönetim kitabı seçilmiş),
- The Tom Peters Seminar: Crazy Times Call for Crazy Organizations (1993),
- The Pursuit of WOW! (1994),
- The Circle of Innovation: You Can’t Shrink Your Way To Greatness (1997),
- 1999 yılında “Reinveinting Work” adı altında hazırladığı seri: The Brand You50,The Project50 ve The Professional Service Firm50. Bunlardan ilki Türkçe’de “Kendinizi Markalaştırmanın 50 Yolu” ismiyle yayınlandı.
- 2003 yılında Tom Peters, “Re-Imagine: Business Excellence in a Disruptive Age” adlı kısa zamanda uluslararası en çok satanlar listesinin bir numarası haline gelen devrimci kitabı yayımladı. Kitap Türkçe’de “İşinizi Yeniden Yaratın: İş Hayatında Mükemmeli Yakalama” ismiyle yayınlandı. Peters’ın en son yayını onun ana fikirlerini ortaya koyan “Tom Peters’ Essentials” adlı dört kitaplık bir seridir: Trends, Leadership, Design, Talent.

Tom Peters, “mükemmel organizasyon” konseptinin yönetim biliminde önem kazanmasında oldukça etkili oldu. Kitaplarında mükemmel bir organizasyonun sahip olması gereken başlıca özellikleri şu şekilde sıralamaktadır:

Dinamik, müşteri odaklı, müteşebbis ruhu yüksek, insan odaklı, sosyal sorumluluğa önem veren, yalın, yenilikçi, ortaklık kültürü varolan, değişim yanlısı, vizyonu olan ve bu vizyonu çalışanlarıyla paylaşan, performans değerlendirme ve ölçmeye önem veren...


PETERS: KALİTE DEVRİMİ İÇİN...

Tom Peters “kalite devrimi” için organizasyonda şu ilkelerin bulunması gerektiğini belirtmektedir:

1. Yönetimin kalite konusundaki inanç ve kararlılığı. Kalite devrimi için yönetimin kalitenin geliştirilmesine inanması ve bu konuda kararlı olması gerekir.
2. Kalite konusundaki heyecan. Kalite konusunda bir heyecan ve arzunun olmadığı bir organizasyonda başarısızlık söz konusu olur.
3. Kalitenin ölçülmesi. Organizasyonda kalitenin ölçülmesine yönelik uygulamalar yapılmalıdır.
4. Kalitenin ödüllendirilmesi. Organizasyon içerisinde kalite geliştirilmesine yönelik ödüllerin mevcut olması daha fazla çalışmayı teşvik eder.
5. Kalite konusunda çalışanların eğitimi. Kalite geliştirilmesine yönelik yoğun eğitim programlarının uygulanması kaliteyi artırır.
6. Multi-fonksiyonel çalışma grupları oluşturulması. Organizasyon içerisinde çeşitli fonksiyonlara yönelik çalışma grupları oluşturulmalıdır.
7. ‘Bir tek adım bile başarıdır’ inancının yaygınlaştırılması. Organizasyonda en küçük bir yenilik ve değişikliğin bile önemli olduğunun çalışanlar tarafından anlaşılması sağlanmalıdır.
8. Yeniliklere açık olunması. Kalite konusunda yeni fikir ve yaklaşımların benimsenmesi yeni başarıları beraberinde getirir.
9. Kalite geliştirmeye yönelik paralel organizasyon yapısının oluşturulması. Organizasyon içerisinde kalitenin geliştirilmesinde başarı sağlanması için ‘gölge kalite çalışma grupları’ oluşturulmalıdır.
10. Kalite amacına herkesin katılması. Kalite planlaması; tedarikçileri, müşterileri ve dağıtımcıları kapsayan bir süreçtir.
11. Kalite yükselirse, maliyetler azalır. Maliyet azaltmanın temel yollarından birisi kalite geliştirmedir. Organizasyonda dizayn, süreç ve işlemlerin basitleştirilmesi başarı için itici bir güçtür.
12. Kalite hiçbir zaman sona ermeyecek bir seyahattir. Bir malın kalitesi daima görelidir. Kalite geliştirilmesi için daima çalışmak gereklidir.