9 Ekim 2006 Pazartesi

E-Marketing


ABD Internet Kurulu‘nun 2000 yılında hazırladığı rapora göre 2005 yılı için tahmin edilen dünya Internet kullanıcı sayısı 1 milyar 240 Milyon (Dünya Nufusunun 1/6'sı) . Türkiye'de ADSL abone sayısının 1 milyondan fazla olduğu, ve şirketler düşünülür ise yalnızca ADSL kullanarak Internete erişenler 4 milyondan fazladır. ADSL dışındaki bağlantı yöntemleride hesaba katılırsa bu rakam bir kaç milyon daha artacaktır.
Televizyon kitlelere erişmek için en önemli iletişim araçlarından biri olarak kabul edilir, yakın gelecekte Internet Televizyonun bu tahtını elinden alacak, hatta belki Televizyon Internetin bir parçası olacak, evlerdeki televizyonlar yerini Internet erişimli bilgisayarlara bırakacak. (5 sene önce ulusal kanalları bile Internetten izlemek mümkün olmazken günümüzde yerel televizyonlar bile Internetten canlı yayın yapmaya başladılar.) Televizyon’un bir tamamlayıcısı olan gazeteleri Internet üzerinden okumaya başladık bile. Interneti pazarlama mecrası olarak cazip kılan yalnızca büyük kitlelere ulaşılabilecek bir kanal olması değil, Internet üzerinden yürütülen pazarlama faliyetlerinin başlıca avantajları;
1-) Diğer kanallarda olduğu gibi coğrafi sınırları yoktur
2-) Penetrasyonu artırır
3-) Hedef kitleye ulaşımı kolaylaştırır
4-) E-Pazarlama’nın maliyetleri diğer kanallara göre çok daha azdır
5-) Geleneksel Satış kanallarına ek olarak Internetten direk satış yapan firmalar gün geçtikçe cirolarını yükseltmektedir.