15 Ağustos 2006 Salı

Turizm sektörünün, hizmet pazarlaması üzerine düşündürükleri

Gazetelerdeki tatil alternatiflerini görmüşsünüzdür. İşim gereği, hergün birçok internet projesini inceleme fırsatım oluyor. Bir kısmını bayilerim sözkonuısu projelri üretiyor, bir kısmı arka planda çalışması istenen ticari programın sisteme bağlanması için geliyor. Bu projelerin başarılarının arkasında, klasik acentacı zihniyeti dışında, potansiyel müşteri adaylarına seviyeli bir yaklaşım sergiledikleri gözlenmektedir. Sadece katalog benzeri, web üzerinden pazarlama yerine, pazarlama mecralarının karma kullanımı ile müşterilerine ulaşmakatadırlar.

Şu an Türkiye pazarında çalışan Turizm Acentaları, Web siteleri ile tanıtım yapmakta, Gazeteler ile talebi kışkırtmakta, CRM ile sizin tatil anlayışınızı ölçümlemekte, eğitimli Müşteri Temsilcileri ile satışı kapamakta, rehber ve transfer elemanları ile (operasyonel takım) tatil sürecinde problem yaşanmasını önlemekte, tatil sonrası düşüncelerinizi öğrenme yolu ile kendi sistemlerini kontrol (kalite kontrol) etmektedirler.

Benim gördüğüm, Türkiyede, bu konuda başarılı örnekler var. En büyük dileğim, bu pazarlama mantığını çoğalması.