24 Temmuz 2006 Pazartesi

Satış Ekibini Kontrol Etmek - Turkcell Ekip Mobil

2002 yılında Sertaş ile bir proje geliştimiştim. Sistem İstanbuldaki tüm market, benzin istasyonu ve bakkal'ların rut bilgilerini, sözkonusu satış noktalarına yerleştirilen film korumalı barkod etiketlerinin (Satış elemanlarının fotokopi ile çoğaltmasını engellemek amacı ile) yerleştirilmesini ve satışı on-line bildiren barkod okuyuculu PDA cihazlarını kapsıyordu. İlk satış noktasına giren Satış elemanı, elindeki barkod okuyucu ile (ilk ziyaretleri, siparişsiz olsa bile) saat kaçta ilk satış noktasına ulaştığı, ziyaretler arası ne kadar zaman harcadığı gibi ekibi iyileştirecek istatistiki bilgileride bize verebilmekteydi. Bir çok firma ile görüşmemde karşıma hep Turkcell'in ekip mobil'i çıkmıştı. O dönem Ekip Mobil'de sadece sokak görülüyor, satış noktası görülemiyordu. Geçen gün, eski rakibimi (!) tekrar inceleme fırsatım oldu. Sistem çok verimli hale getirilmiş. Ufak bir araç takip cihazının, şirket aracına takılması ile ekibinizi, Satış noktası bazında on-line kontrol edebiliyorsunuz. (Ekip Mobil hakkında)

"Kontrol" içerik itibarı ile rahatsızlık verici bir kelime. Ancak bir ekibi yönettiğinizde, özellikle Rut çalışmasında, satıcılarınıza bağladığınız müşteriler ile ilgili, gerek, müşteri bazında, gerekse muhasebe-tahsilat-sevkiyat-müşteri ilişkileri konularında birçok vakaa oluşur. Bu Vakaalar, çoğunlukla, kimin, ne zaman, nerede olduğu ile ilgilidir ve bu bilgiler ile kolayca çözülür. Bu sistemler birçok iyi satıcıyı, töhmet altından kurtarır, yanlış düşünce oluşmasınıda önler. Unutmamalıdır ki, her satış ekibi yöneticisi, gün içerisinde ekibinin nerede olduğunu merak eder, müsait zamanlarında ekibe üyelerine katılmak, müşteri ortamını mümkün olduğu kadar solumak ister. Bu sistemler aslında bu ihtiyaçlara cevap verir.