18 Temmuz 2006 Salı

Müşteri İlişkileri


"Müşteri ilişkileri", son üç yılın, herkesin dilinden düşmeyen gözde kavramı. Neredeyse her şirkette title olarak yerini bulmasına rağmen bu kavramın içini doldurabiliniyor mu? Bir kısım firmada var olan Müşterilerin daha etkin, firma ürünlerini kullanması, tüketmesi, Müşteri ilişkilerinin kapsamı sayılsada, büyük bir orandaki firmada ise, daha geniş düşünülürek, bu birim, yeni potansiyel ve mevcut müşteriyi kapsamaktadır. Bu formatta bakılır ise aşağıdaki grafik, sistemi açıklamada yardımcı olacaktır. Sistemin en önemli unsuru, yeni müşteri ilave edilmesi, Satış faliyetlerine (kriz ortamında bile) ara verilmemesi yani süreklilik özelliğidir. Müşteriye götüreceğiniz teklif ve kampanyaların sonuçlarını devamlı değerlendirmeli, sonuçları iyileştirerek daha etkin teklif ve kampanya oluşturmalı ve ekibinizi dinamik ve müşteri merkezli yönetmelisiniz.