26 Haziran 2006 Pazartesi

Markalaşma Üzerine


Nihai Tüketiciye, Son Kullanıcıya yaptığınız her aksiyon, her çalışma, markalaşma adına bir adımdır. Bazı adımlar küçük olur, bazı adımlar ise (reklam vb.) daha büyük olabilir. Tüketicilerin görebileceği logonuzun taşıyan bir şirket arabası bile ufak bir yüzde hatırlanma katsayısı oluşturur. Bu katsayı çeşitli raslamalar ile (Faks mailing, E-mail, web sitesinde raslaması, fuarda standın görülmesi gibi) belirli bir oranı aştığında, tercih edilebilir olursunuz. Marka olabilmek için, tekrarlanma sıklığı ve farklı mecralardan ulaşma gerekliliği ve ilk deneyenlerin hoşnutluğu konularını da aşmak gerekir.

Marka karmaşık bir semboldür.
Bir ürünün özelliklerinin, isminin , ambalajının, fiyatının, tarihçesinin, şöhretinin ve reklam stilinin elle tutulamayan bütünüdür. Bir marka tüketicisinin deneyimleri ve onu kullanan diğer kişilerin izlenimleri ile oluşur
. David OGILVY, 1958

Bu konuda tavsiye edebileceğim farklı Power Point sunuları var.
Randy McDaniels’in sunusunu
www.ofdanet.org/Content/2005FallCon/McDaniels.ppt
ve Colgate örneğini inceleyebilirisiniz
advertising.msn.co.uk/WWDocs/ User/en-uk/Research/Colgate%20Presentation.ppt