18 Mayıs 2006 Perşembe

Microsoft Öngörüsü - Reklam ve İnternet Endüstrisi


Microsoft önümüzdeki yıllarda internet ve reklam endüstrilerinin birleşeceğini öngörüyor. Bu kapsamda ad funded business - reklam fonlu iş modeli geliştiriyor. Bu formatta Hotmail, Windows Live Mail oluyor ve daha çok banner ve reklam alanına sahip olacak.

Konunun önemli yanlarından birisi, reklam için kullanılan mecra'nın işe yararlılık derecesinin (Bu örnekte MSN,Hotmail) büyüklüğü (aldığı maksimum fayda) karşısında tüketicinin banner ve diğer reklamlardan rahatsızlık duymaması ve bu servisleri kullanırken aldığı imajları (reklam bannerı) çok daha kolay hatırlayabilmesi. Bu tip servislerin çoğalması (MSN, Skype Vb.) reklamcılık dünyasına yeni bir kanalın açıldığını gösteriyor. Pazarlama Fonu olan, spamcıı olmadan reklamını etkili yapar, bu işe para yatırmadan benzer bir çalışma yapmaya kalkan ise, spamcıı konumuna düşer ve hedef müşteri kitlesinin bir kısmının antipatisini kazanır.