10 Nisan 2006 Pazartesi

IT Sektöründe, Kriz Dönemi Büyüme Stratejileri


Tubider'in yayın organı Bilişim Dünyası dergisinde, Krizde büyünler adlı, son dönemlerde okuduğum iyi bir inceleme. Firma adı vermeden, her firmanın kendi pozitif politikalarını alt alta sıraldım.

  • Zarar da etsek sattığımız ürünü bırakmadık, yatırım yaptığımız üründen çıkmadık.
  • "Ne bulursak, satalım" anlayışına girmedik.
  • Personel çıkarmadık, Maaşları kesmedik hatta yenisini aldık.
  • Tüm bayilerimiz ile tek tek konuşup, güven ve moral verdik.
  • Hiçbir bayimizin TL borcunu Dolara çevirmedik.
  • Ortalık yatışınca, reklam kampanyalarına başladık.
  • İç bünye verimliliğini arttırıcı çalışmalar yaptık.
  • Üründe değer arttırıcı çalışmalardan vazgeçmedik.
  • Müşteri Segmentasyonunu daha iyi yaparak, daha güvenilir sektörlerdeki müşterilere oynadık. Sanayici ve İhracatçı şirketlere yöneldik.
  • Kriz başlar, başlamaz neyi, nasıl yapacağımızı belirlemek için, gerçekçi acil eylem planı yaptık. Sürekli "Kriz toplantısı" yapmadık. Çalışanlarımız "Eyvah Batıyoruz" düşüncesine sürüklemedik. Ufak bir komisyon kurup, her çalışanı rahatsız edici, saçma didiklemeler yapmadık.
  • Herzaman B planlarını hazır tutmayı öğrendik.
  • Yetkinlik alanlarımıza odaklandık.
  • Kendi çözüm ve hizmetlerimizi arttırdık.
  • Bina yanarken "Yangını Kim Başlattı" tartışmasına girmedik. yoksa tartışırken yanardık.