20 Nisan 2006 Perşembe

Çağrı Merkezleri İle Satış Hacmini Artırmak


Ülkemizde son 10 yıldır geniş anlamda bilinir hale gelen çağrı merkezi kavramı, gittikçe daha fazla şekilde adlarından söz ettirmektedirler. Hedefledikleri veya iletişimde olduğu kitle ile daha merkezi, profesyonel, tutarlı ve etkin şekilde temasta kalmak isteyen tüm kurumlar, hali hazırda Satış grubuna yaptırdıkları aramaları veya destek/teknik servise yaptırdıkları gelen telefonların karşılanması işlerini
a-) daha da görünür,
b-) sonuçları ölçülebilir,
c-) maksimum müşteri memnuniyeti sağlayıcı,
d-) daha çözüm üretici,
bir yapıya kavuşturmak amacı ile şu an ağırlıklı olarak, Banka ve GSM sektörü tarafından kullanılmaktadır.

Satış grubunun daha verimli ve hedef doğrultusunda çalışabilmesi için, hedeflenen, müşteri veya müşteri adayından, satışı yapılan ürün ile ilgilenen segmente edilmiş veri elde etmek ve kullanabilmek, önemli bir zaman tasarrufudur. Call Center’ında etkin yönetilebilmesi ve istenilen sonuçları verebilmesi için, arama sonuçlarını ve istatistiksel verileri anlık gösterebilen bir yazılım, ses tonu düzgün ve eğitim almış personele ihtiyaç vardır. Bununla birlikte, İstanbul’da tüm bu konuları outsource edebileceğiniz birçok firma bulabilirsiniz.

Zekeriya Arslan’ın, Çağrı merkezleri ile ilgili tavsiye edebileceğim kitabına,
bu linki tıklayarak ulaşabilirsiniz.