4 Mart 2006 Cumartesi

Satınalma Kararını Etkileyen Faktörlere göre, Pazarlama Politikasının Belirlenmesi

Yukarıdaki oranlar, sektörden sektöre değişiklik arz etsede, Türk Tüketicisinin ortalama satınalma kriterlerini göstermektedir. Yukardaki, herhangi bir değere yaptığınız yatırım, diğer oranlarıda değiştirir. Örneğin, Bulunabilirlik kriterini iki kat arttırdığınızda, ürün yelpazesinin genişliği önemini birkaç puan yitirebilir. yada fiyata duyarlılığı düşürebilir. Ödeme Koşullarını daha da iyileştirdiğinizde, Bulunabilirlik arttırlabilir. (daha fazla bayiniz olabilir).

Pazarlama, bu denklemdeki oranların doğru olarak oynayacak politikaların oluşturulnmasından sorumludur.